{ Getting used to the pain }

Please help me so that I can say goodbye to everyone and bid farewell with a smile

The moment I've always dreamed about breaks down and after everyone I believed would stay by me, leaves

The hardest thing is watching someone you love, love someone else

The pieces of my memory if among them, just one, just one moment became strength to me

Sometimes when you realize there is no one by your side, you know its time to learn how to face things alone

They believe in my fake smiles and get suprised when I say I'm depressed

Am I not so good at hiding and controlling my feelings or are you just another liar saying you will help me if I tell you the truth?


( H E A R T B R O K E N )











Itami
I don't deserve this pain
Watashi ni tsuite

In case you go far away, in case you might dislike me I wanted to tell you but my lips would not move In case you go far away, I am scared What if our relationship gets really awkward and we grow far apart?



Chatto bokkusu!

 baozi's'
Pā~tsu to yarou

Skin 100% By Yeza리키 . Header from Kaori_Chan and icon from here . Favicon are from xiolu .

Hello to myself.
Tuesday, June 3, 2014 | 23:50 | 0 comments


Kenapa aku selalu tunggu dia? Kenapa aku terlalu berharap pada dia? Kenapa aku terlalu percayakan dia setelah apa yang aku lalui? Kenapa disaat aku terlalu menyayanginya, aku merasakan diri aku tidak dihargai? Kenapa? Kenapa aku merasakan yang diri ini hanya dipermainkan olehnya? Kenapa aku rasa seolah-seolah yang dia hanya mahu permainkan aku? Perlu ke aku percayakan dia seratus-peratus? Aku tak nak terlalu berharap pada yang hanya tau memainkan perasaan orang lain. Sometime, aku penat. Aku penat tunggu dia. Aku penat dengan janji-janji yang dia mungkiri. Aku penat dengan tidak kepercayaan dia pada aku. Aku penat dengan semua ni tapi aku kuatkan diri aku agar tidak terlalu nampak yang aku lemah dimatanya.

Aku kan robot yang tidak mempunyai perasaan. Aku hanya tau tersenyum. Aku hanya tersenyum walaupun disaat genting. Walaupun disaat hati aku sedang kesakitan. Aku akan tetap tersenyum. Kenapa aku tersenyum dan kenapa aku tidak tunjukkan perasaan sebenar? Aku selalu tertanya-tanya jikalau aku tunjuk emosi sebenar aku, adakah ada manusia yang peduli? Aku pernah tunjukkan perasaan sebenar aku tapi,..tiada siapa yang peduli yang ada hanya pura-pura.

Nobody Cares, They Are Just Pretend

Kata-kata tu. Betul. Takde siapa peduli bila aku tunjukkan perasaan sebenar aku jadi kenapa aku perlu tunjukkan kepada mereka lagi. Cukup hanya sekali aku merasainya. Kerana itulah aku tersenyum walaupun hati aku sedang sakit. Aku sudah rasainya berkali-kali jadi kenapa aku perlu merungut tentang kesakitan ini lagi. Penat. Memang penat dari awal kerana perlu tunjukkan fake smile kepada semua orang. Tapi aku tak kisah sebab dari awal lagi aku ditakdirkan sebegini. Aku redha. Mungkin satu hari nanti ada manusia yang lebih baik dari itu. Aku akan tetap tersenyum walau apapun yang berlaku. Walaupun kawan-kawan khianati aku. Walaupun aku ditikam dari belakang. Walaupun aku difitnah. Walaupun aku ditinggalkan seorang diri. Memang aku tak cukup kuat nak menghadapinya tetapi aku cuba. Kerana da bertahun-tahun aku hidup begini. Fake everywhere.

Sincerely,
Xoxo


← Newer Post
Older Post →